joi, 27 septembrie 2007

Despre lama de 5 mii

In romania a aparut, shi s'a scris despre asta, nu ma cosnideram oricum un deschizator de drumuri, fenomenul restului sub forma de bomboana:

Cumperi o ciocolata, face 35 de mii, scotzi 5 ron sa plateshti shi descoperi ca primeshi inapoi 1 ron shi'o ciunga.

La facultate, de exemplu, o sticla de cola la jumate costa 2.5 ron. In cazul in care cumperi o sticla de cola vei primi, inevitabil o lama orbit pe post de rest. Intr'un an de zile nu au avut niciodata o nenorocita de moneda sa'mi dea rest. NU! de fiecare data o Guma.

Banuiesc, nu sunt sigur 100% dar, shi daca au, shi de multe ori au, nu vor sa itzi dea rest. De ce tzi'ar da? 5 lame orbit inmultite cu o.5 ron bucata... 2,5 ron per pachet. in cazul in care un pachest de gume costa maxim 15 mii, rezulta un profit de 1 ron la 5 clientzi.

Judecand dupa numarul de clientzi care intra zilnic intr'un supermarket modest, sa zicem... 200(nu shtiu cat de realist este numarul) jumatate(100) primesc rest o astfel de guma. Impartzim 100 la 5 shi observam ca respectivul casier, la sfarshitul prgramului, dupa ce plateshte 20 de pachete de lame orbit, are un profit personal de 20 de ron.

Pai 20 ron*20 zile lucratoare= 400 Ron pe luna

Este cineva casier ? poate sa ma aprobe? poate sa'mi ofere un alt punct de vedere?

Tin sa mentionez ca am facut calculele pe hartie ca prostul dupa ce am scris aici, mi se pareau nerealiste, am zis ca e imposibil, ca vetzi rade de mine ca nu shtiu sa calculez.

De obicei nu sunt o fire razvratita. Cel putzin nu atunci cand fac cumparaturi. Astazi insa, cu Alina la cumparaturi, am facut o gluma:

Casiera, m'a intrebat daca vreau 2 caramele.  I'am spus ca NU: "Ash vrea, daca se poate nishte DROGURI!" =))
Nu realizez ce au crezut cei de la coada, din spatele meu,  insa doamna aceea mi'a aruncat repede 7 bani pe tejghea sa scape  de mine!

Ce sa fac eu cu 2 caramele? sa le mananc? cat poate costa o punga daca am pofta de caramele? de 3 ori 2 caramele?

Nu shtiu catzi au mai cerut droguri pe post de rest dupa mine dar data viitoare tot droguri cer. Iar daca nu au... atunci ash vrea sa imi iau restul.

11 comentarii:

Anonim spunea...

"Fiind băiet păduri cutreieram
Şi mă culcam ades lângă isvor...".
Bravo mai Razvan, fii tare pe pozitie, nu te lasa batut. Data viitoare cand te intreaba (sau iti da)daca vrei sa iti dea o lama (sau "carameaua") poate ii zici ceva de genu: " Du-te mah sa te bata altu..." :)). Dar daca stai sa te gandesti putin si la ala de la tejghea si ce salariu atractiv are, aici as face o mica paranteza si as spune ca au salarii atractive din punct de vedere sexual, ca la cat sunt de mici iti vine sa iti bagi pula in ele, (revenind) ai intelege si regasi inventivitatea romanasului nostru de a scoate kkt din piatra seaca. Data viitoare incerca sa te duci si u cu banii potriviti :P.

Anonim spunea...

Mie mi-a placut experienta asta... cu cerutul drogurilor la magazinul de "detoate" :)))
Iar treaba cu banii potriviti... mai greu, pentru ca peste tot ne ofera ciunga...
Poate data viitoare ii oferim noi o ciunga, atunci cand ne cere marunt...
Ce zici Razvan??

Razvan.Radulescu spunea...

pai... imi povestea un prieten ca shtie el pe cineva care s'a dus, dupa o perioada, cu un sac de gume shi alte bomboane sa i le dea innapoi doamnei de la magazin. nu shtiu care a fost rezultatul. cat despre salariilea astea atragatoare din punct de vedere sexual... ce pot eu sa zic... nu cred ca e problema mea.

Anonim spunea...

si totusi, ma vad dupa 1 minut pierdut inutil citind acest articol. cu ce ma ajuta ca l-am citit? cu nimic. cu ce te va ajuta pe tine ca ti-am lasat aici un comment? cu nimic. cu ce ne ajuta ca ai si tu un blog ca toti ceilalti fags? cu nimic. sincer, as putea si eu sa-mi destainui cele mai "neintamplate" intamplari s.a.m.d. ... dar sincer... who gives a fuck? adica ce vreau sa spun e ca... tot ceea ce scrii tu aici... e inutil, pentru mine, pentru el, pentru ea, pentru ei, pentru noi.. etc. Probabil ca am facut o greseala de la inceput de cand am deschis acest blog, astfel am pierdut niste minute bune din viata mea, ca sa nu le mai pun la socoteala si pe cele pierdute in timpul scrierii acestui comment, care poate si el este, la randul sau, la fel de inutil ca tot blogul acesta. Iar chestia asta cu... jurnal online, mi se pare cam aiurea, mai ales cand ai abia 2-3 persoane care-ti lasa un comment asa gen.. "la futa-i ma-sa" ( expresie mai veche, care inseamna: "in dorul lelii" ). Sa-ti zic eu asa un sfat prietenesc, de-i vrea sa-l asculti, bine, de nu, atunci tot la fel de bine: lasa prostia asta cu "journal online" stuff... nu tine. cel putin nu la persoanele care nu "pupa in fund" pe altii. Mi se pare cam penal sa scrii ceva care pentru tine o fi important.. si abia sa ai 1-2 commenturi acolo. Adica.. scrii degeaba. Si eu am un blog.. dar l-am dat naibii... nu are rost. Toata chestia asta cu blog-urile n-au nici un rost. Scrii degeaba, consumi curent electric degeaba, la fel ca si durabilitatea tastelor tastaturii tale. Pff.. deja au trecut 7 minute de cand am inceput sa scriu acest comment.. si presimt ca nu ai sa intelegi nimic din ce-ti zic... probabil ca unii sunt mai incuiati ca altii. Sau poate ca pur si simplu lumea este prea puerila... ma intorc la viata mea. noapte buna!.

Razvan.Radulescu spunea...

"ce coment mi'a trimis unu'"... si eu il public, de ce sa nu'l public? la urma urmei asta face o deosebire clara intre mine shi adrian nastase ;). Draga tu, imi pare rau ca tzi'ai pierdut timpul. Acesta nu este primul meu blog, se prea poate sa nu fie nici ultimul pentru ca, diferentza dintre unii shi altzii este probabil ca unora le place sa scrie. shi daca nu intereseaza pe "nimeni" ce daca? ii oblig eu sa citeasca... sa citeasca 1 minut, sa vada ca nu le place, sa lase un coment ca scriu degeaba!
La intrebarea: "de ce scriu un blog?" mi'am raspuns de mult. Scriu pt asha imi vine mie: "sa scriu poveshti!" shi pt ca il va vizita 1 persoana careia'i va placea.

Anonim spunea...

Pentru Anonim:

"E usor a scrie versuri
Cand nimic nu ai a spune,
Insirand cuvinte goale
Ce din coada au sa sune."

Ai scris atat de mult (poate mai mult decat blogul initial :))), dar nu spui nimic, asa esti si in viata de zi cu zi? inutil?, vorbesti mult si nu spui nimic?, sau mai bine...noapte buna.

Anonim spunea...

Daca nu iti place nu mai intra... ok??? Valoarea unui blog nu sta in cate comment-uri primeste, stiu blog-uri care au mii de cititori dar doar cateva comment-uri...
Nu iti place, nu citi... Este pentru cei care vor sa se intoarca aici... Nu esti decat un GICA CONTRA, plictisit peste masura... care intra si lasa comment-uri pe blog-uri...

Iar daca in blog-ul pe care l-ai avut scriai la fel de fara noima precum in comment-ul lasat mai sus, imi pare foarte rau... e de-a dreptul haotic, mu` ameteste in timp ce te citeste... sunt atatea locuri unde putem citi aberatii... sincer... de ce le-ar citi cineva pe ale tale???

Hai pa...

Anonim spunea...

Draga Alina,

Nu te pune nimeni sa citesti "aberatiile" de pe blogul meu, fie pe tine sau pe altcineva; iar acel comment, nu l-am lasat ca eram plictisit, ci sictirit.
Si de asemenea te-a ametit acel comment, ca probabil n-aveai stare.. si "iti era greu sa te concentrezi" :) eh.. fiecare cu capacitatile sale mintale.


Pentru "Stimpy"

Numai citind numele tau.. si ma tem ca nu am ce sa-ti zic... pur si simplu, ma lasi rece. Probabil si dupa felul in care gandesti.. care reiese din spusele tale de mai sus.
- vorbesc inutil? daca as vorbi inutil, nu ai mai fi stat ca un "lameass" sa-mi citesti comment-ul :)
si evident, nu-mi cunosti viata de zi cu zi, astfel acele afirmatii sunt total pe dinafara.
Si DA... chiar am scris mult in acel comment, nu foarte mult, dar destul de mult. Aveam 10 minute libere si m-am gandit sa-mi impartasesc o "OPINIE".
Care vad ca este dezbatuta si rebatuta de voi :) ca de-ar fi fost inutila, n-ati fi bagat-o in seama.

p.s. sa nu dea domnu' sa scrieti ceva negativ la adresa "d-lui" Radulescu, ca doar sunteti pe blogul lui, si trebuie sa-l ridicati in slavi :)

-------

Razvan.Radulescu spunea...

m'am gandit mult daca sa public sau nu comment'ul asta. nu de alta dar nu prea mai are treaba cu subiectul. iar apoi, cred ca'mi va deranja cel putzin doi prieteni. "imi rezum dreptul" de a da dreptul la replica celor doi shi atat. in continuare prezint doua dintre motivele pt care scriu in blog:
1.Max Simionescu: mai da si mie blogu tau
radulescu razvan: de ce ma?
radulescu razvan: vrei sa faci lectura?
Max Simionescu: sa il mai vad si eu
2.Tuciu: ai mai bagat dalea
Tuciu: pe blog
Tuciu: ???
Tuciu: ca imi place sa citesc plm
radulescu razvan: da ma
radulescu razvan: am avut un "nebun" pe blog
radulescu razvan: o sa fol
radulescu razvan: intrebarea asta a ta pt un comment
Tuciu: pai plm..mai ma destind..mai vad ce mai crede lumea..cum vede si altu lumea..e interesant sa citesti

Anonim spunea...

Mai anonim, esti mai prost ca noaptea catre care te indrepti. Numele meu nu ete "Stimpy" :)). Partea cu ganditul te lasa rece din simplul motiv ca este ceva ce nu ai experimentat pana acum. Think about it!!!
Iar partea cu ridicatul in slavi a lui Razvna...hmmm..., unde este?

Anonim spunea...

mi-a placut enorm faza cu droguri, o sa o folosesc si eu :)) sau poate ca voi face si eu colectie de guma si bombonele si le g\voi folosi pe post de moneda :)
apropo foarte interesant blogul tau, voi mai citi din cnad in cand!